Kad apaštalas ar kunigas žinotų, ką galima išrišti, ko ne, nusidėjėliai privalo jam pasisakyti, ką yra padarę ir ar pasižada atsiprašyti, susitaikyti, skriaudas atlyginti, į nuodėmes vedančių aplinkybių vengti. Todėl nuo pirmųjų krikščionybės amžių turime Bažnyčioje išpažintį, kuri pradžioje buvo vieša, o vėliau tapo slapta. „Išpažinties kelias ne vienam yra sunkus todėl, kad tarp nusidėjėlio ir Dievo yra kunigas. Tačiau tik kunigo buvimas suteikia nusidėjėliui gauto nuodėmių atleidimo tikrumą. Kunigo teikiamas išrišimas yra danguje įvykstančio nuodėmių atleidimo regimas ženklas…— Ką nusidėjėlis pasako kunigui išpažinties metu, lieka amžina paslaptis. Ne vienas nuodėmklausys yra atidavęs savo gyvybę, kad išsaugotų išpažinties paslaptį. Štai Šv. Jonas Nepomukas, kurio statulėlės stovėdavo paupių koplytėlėse Lietuvoje, Čekijos karaliaus verčiamas pasakyti karalienės nuodėmes, verčiau leidosi nuskandinamas Vita vos upėje, negu išduoti išpažinties paslaptį“
Atgailos ir Sutaikinimo Sakramentas
„Einantieji atgailos sakramento iš Dievo gailestingumo gauna nuodėmių, kuriomis buvo įžeistas Dievas, atleidimą ir šitaip pat susitaikina su Bažnyčia, kurią nusidėdami sužeidė ir kuri savo meile, pavyzdžiu ir maldomis stengiasi padėti jiems atsiversti.“
Jis vadinamas Atsivertimo sakramentu, nes juo sakramentiškai įgyvendinamas Jėzaus raginimas atsiversti, atveriamas kelias sugrįžti pas Tėvą, nuo kurio buvo nutolta per nuodėmę. Jis vadinamas Atgailos sakramentu, nes juo pašventinamas asmeninis ir bažnytinis kelias atsiversti, gailėtis ir atsilyginti.